Veel gestelde vragen over reiniging

Indien uw vraag niet tussen de VGV (veel gestelde vragen) staat, kunt u ons een email sturen of een WhatsApp berichtje met uw vraag. U ontvangt binnen 24 uur van ons antwoord op uw vraag.



V:

Wat houdt reiniging van een grafmonument in?


A:

Een staande steen en/of liggende steen en omranding wordt handmatig schoongemaakt met een borstel en groene zeep, onkruid op en rondom het grafmonument wordt verwijderd en afgevoerd.





V:

Maken jullie schoon met een hogedrukspuit?


A:

Wij maken niet een grafmonument schoon met een hogedrukspuit of andere machines. Het gebruiken van machines kan een grafmonument blijvend beschadigen.





V:

Wat kost een grafreiniging?


A:

Een grafreiniging kost 55 euro, waarin alle kosten zijn inbegrepen.





V:

Gebruiken jullie schuurmiddelen?


A:

Nee, we gebruiken absoluut geen schuurmiddelen.





V:

Ik wil geen abonnement maar een grafmonument eenmalig laten reinigen. Doen jullie dat ook?


A:

Ja, dat is zeker mogelijk. Tarieven vindt u op onze tarievenpagina.





V:

Valt snoeien van groen ook onder grafreiniging?


A:

Als er een enkel plantje of bloem naast of op het graf aanwezig is en deze dient licht gesnoeid te worden, dan nemen we dat met de reiniging mee maar in principe valt snoeien onder een plus- of groenonderhoudsabonnement.





V:

Krijg ik korting op een eenmalige reiniging 


A:

Nee, wij geven alleen een korting van 10% op een reiniging abonnement.





V:

De afmeting van het schoon te maken grafmonument wijkt af van een standaard graf.


A:

Wij leggen altijd een bezoek af bij het te reinigen grafmonument om zodoende te kunnen komen tot een juiste offerte.





V:

Een offerte, is dat kosteloos?


A:

Een offerte is altijd kosteloos, ook als wij bij het grafmonument zijn geweest om tot een juiste offerte te kunnen komen. 





V:

Is de offerteprijs de factuurprijs?


A:

Ja, onze offerteprijs is altijd de factuurprijs. Er komen geen kosten bij.





V:

Reinigen jullie ook een grafmonument buiten de genoemde regio's


A:

Nee, wij bieden geen diensten aan buiten de genoemde regio's.





V:

In welke regio's?


A:

In de kop van Noord-Holland, Noordwest Friesland, West-Friesland, Alkmaar en omstreken, IJmond en Zaanstad en Waterland.





V:

Maken jullie ook een urngraf of dierengraf schoon?


A:

Jazeker, wij maken geen onderscheid in soorten graven. 





V:

Betaal ik voor- of achteraf?


A:

U betaalt de reiniging nadat deze heeft plaatsgevonden. Indien u meerdere reinigingen per jaar heeft afgesloten, betaalt u na de laatste reiniging.





V:

Kan ik via Ideal betalen?


A:

Ja, u kunt bij ons via Ideal betalen.





V:

Op welke manier ontvang ik een offerte of factuur?


A:

Wij hebben onze administratie uitbesteed en sturen daarom een offerte of factuur via e-mail. Indien gewenst kunnen wij ook via de post een offerte sturen. Dit kost € 1,50 extra. 





V:

Kan ik voor een reiniging gespreid betalen?


A:

Ja, wij bieden de mogelijkheid om via maandelijkse automatische incasso te betalen. Dit is niet achteraf maar altijd vooraf.





V:

Zijn er combinaties van diensten mogelijk?


A:

Al onze diensten zijn combineerbaar.





V:

Kan ik op een exacte datum een grafmonument laten schoonmaken?


A:

Wij houden rekening met een wensdatum echter kunnen wij niet de garantie geven dat een grafmonument op een exacte datum is gereinigd. 





V:

Waarom kunnen jullie niet op een exacte datum een graf schoonmaken?


A:

Wij zijn onder andere afhankelijk van weersomstandigheden en het (in)plannen van een rijroute. Deze factoren kunnen ons belemmeren om een schoonmaak op een exacte datum uit te voeren.





V:

Dragen jullie tijdens de werkzaamheden herkenbare kleding?


A:

Ja, wij dragen een bodywarmer of shirt met achterop 'grafverzorging noordkop' zodat iedereen die het grafmonument bezoekt weten dat er een bedrijf aan het werk is.





V:

Ik vind het vervelend als jullie aan het werk zijn en een familielid komt het graf bezoeken.


A:

Daar hebben wij alle begrip voor. Wij sturen ongeveer 1 week van te voren naar u een bericht op welke dag de werkzaamheden zullen aanvangen zodat u voldoende tijd hebt om eventuele andere familieleden en/of nabestaanden te informeren.





V:

Ik woon te ver weg om naar het schoongemaakte graf te gaan. Krijg ik een foto?


A:

Als u een WhatsApp of Telegram account hebt, sturen wij u een foto toe van het gereinigde graf toe.

 
 
 
E-mailen
Bellen
Map
Info